TravelHoliday.pl

Wzrasta liczba turystów odwiedzających Turcję

Wycieczka do Turcji

Pomimo trudnego okresu dla światowej gospodarki, turecka branża turystyczna odnotowuje coraz lepsze wyniki.

Turecka branża turystyczna w zeszłym roku odnotowała przychód na poziomie 23 miliardów dolarów, co dało 10,6%-owy wzrost w porównaniu z rokiem 2010.

Stambuł w zeszłym roku odwiedziło 30 % więcej turystów, niż w roku poprzednim.

Zdecydowana większość spośród nich pochodziła ze „Świata Arabskiego”. Główną zaletą Turcji jest ogromny wachlarz atrakcji oferowany przez ten kraj.

Sytuacja ta pokazuje skuteczność działań prowadzonych przez Ministerstwo Kultury i Turystyki na rzecz promocji kraju

Wczasy w Turcji

Chcesz odwiedzić Turcję lub wypocząć w jednym z tureckich kurortów, poszukaj wycieczkę w naszym serwisie www.travel7.pl, napisz do nas lub wyślij e-maila, a przygotujemy dla Ciebie podróż życia.


Turcja

Według TurkSat przychody Turcji z turystyki wzrosły z 20,8 mld w 2010 roku do 23 mld w 2011, kiedy to do tego kraju przyjechało w sumie 36 mln turystów.

Większość zagranicznych turystów przyjeżdżających do Turcji pochodzi z Niemiec, Rosji, Stanów Zjednoczonych, Włoch i z Francji. Warto również podkreślić, że rośnie zainteresowanie turystów pochodzących z krajów arabskich. Unikatowość Turcji polega bowiem na tym, że potrafi zadowolić zarówno muzułmanów, jak i mieszkańców wysoko rozwiniętych krajów Europy i Ameryki Północnej.

Dobrą grupą turystów są Irańczycy, jednak ostatnie problemy z ich narodową walutą nieco uniemożliwiły im swobodę podróżowania. Dzięki temu jednak bardziej uwidoczniła się tendencja Europejczyków do odwiedzania Stambułu.

Powody popularności Turcji

Powodów popularności Turcji wśród turystów z całego świata jest przynajmniej kilka. Do najważniejszych należą jednak: ułatwienia wprowadzone w krajowym systemie wizowym i względnie stabilna sytuacja polityczna.

Ciekawostką może być fakt, że w 2003 roku w Turcji było jedynie 23 000 internautów. Obecnie liczba ta jest o wiele większa i szacuje się, że popularyzacja Internetu w tym kraju miała zasadnicze znaczenie w kontekście rozwoju rynku reklamowego, zwłaszcza w branży turystycznej.

Źródło: www.tourism-review.pl
Fotografie pochodzą z serwisu flickr.com na licencji Creative Commons
Śródtytuły pochodzą z serwisu: TravelHoliday.pl

Portal Turystyczny TravelHoliday.pl


Wakacje last minute i tanie wakacje

Dodaj komentarz

Portal turystyczny TravelHoliday.pl sp. z o.o. nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii i wypowiedzi.
Korzystanie z Portalu Turystycznego TravelHoliday.pl i serwisu travel7.pl jest równoznaczne z akceptacją regulaminu.

Share to Facebook Share to Twitter Share to Linkedin Share to Myspace 

Reklama

Newsletter

Chcesz być informowany o nowościach na stronie?



Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania treści zawartych w serwisie TravelHoliday.pl
TravelHoliday.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści przesłane do portalu w celu publikacji w serwisie.
Informujemy, że stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Szczegóły dotyczące prowadzonej polityki wykorzystywania plików cookies znajdują się w naszej Polityce Prywatności.