Pojawienie się portali społecznościowych, które umożliwiają szybkie i wielokanałowe komunikowanie się, okazało się bardzo przydatne dla turystów. Świadczy o tym bardzo wiele czynników, w tym także ten, że z użyciem „społecznościówek” nawet rezerwacja noclegów z urządzeń mobilnych wydaje się o wiele łatwiejsza.
Szeroko pojęte media społecznościowe coraz częściej są także przedmiotem debat kadry menadżerskiej wielu firm.
Rosnąca konkurencja na rynku technologicznym zmusza przedsiębiorstwa z branży do jeszcze dynamiczniejszego rozwoju. Wydaje się jednak, że coraz trudniej będzie już znaleźć gadżety bez dostępu do mediów mobilnych.Wczasy i wakacje
Chcesz wypocząć lub szukasz wyjazdu na wakacje, poszukaj wycieczkę w naszym serwisie www.travel7.pl, napisz do nas lub wyślij e-maila, a znajdziemy dla Ciebie podróż życia.
Co ciekawe, szczególna popularność portal typu social media widoczna jest wśród Rosjan. Jak wynika z ankiety przeprowadzonej przez PhoCusWright, ponad połowa respondentów sprawdza serwisy społecznościowe w celu poznania opinii innych użytkowników o wybranym przez siebie kierunku podróży. Jeśli chodzi natomiast o Rosjan, to ponad połowa z nich bardzo chętnie udostępnia w mediach społecznościowych swoje zdjęcia z różnego rodzaju wyjazdów. Rosjanie wydają się być pod tym względem bardziej wylewni, niż obywatele Stanów Zjednoczonych.
Europejczycy chętnie korzystają z urządzeń mobilnych do rezerwacji wypoczynku
Jeśli chodzi o inne narodowości, to mniej niż 40% brytyjskich turystów używa swoich telefonów do zameldowań, wymiany opinii, czy zawarcia transakcji. Jeszcze gorzej wypadają pod tym względem Niemcy, gdyż około 30% z nich wykorzystuje powyższe narzędzia.
Przemysł turystyczny w Stanach Zjednoczonych i Rosji wydaje się być bardziej skłonny do świadczenia usług w zakresie technologii mobilnych i mediów społecznościowych. Z przeprowadzonego badania wynika bowiem, że ponad połowa turystów z tych krajów sprawdza stan lotu za pośrednictwem telefonów komórkowych. Dochodzi do tego również sprawdzanie informacji, meldowanie się, itp.
Znacznie mniejsze zainteresowanie wykorzystaniem technologii mobilnych w planowaniu podróży przejawiali turyści z Europy. Jeśli chodzi o Niemców i Brytyjczyków, to mniej niż 30% z nich dokonało rezerwacji lub zakupu biletu lotniczego z użyciem urządzenia mobilnego. Wydaje się jednak, że w najbliższej przyszłości tendencja ta będzie się zmieniać.
Na szczycie listy zachowań społecznościowych wśród turystów jest publikowanie zdjęć i dzielenie się wrażeniami. Na kolejnych miejscach znajdują się zameldowania i transakcje. Warto przy tym nadmienić, że technologie mobilne są bardziej dostępne, natomiast media społecznościowe umożliwiają uzyskanie szerszy treściowo i pełniejszych informacji.
Źródło: www.tourism-review.pl
Fotografie pochodzą z serwisu flickr.com na licencji Creative Commons
Śródtytuły pochodzą z serwisu: TravelHoliday.pl
Biuro podróży i Portal Turystyczny TravelHoliday.pl