TravelHoliday.pl

Na lotnisku

1. Odprawa na lotnisku.

Dokładne godziny odlotów znajdą Państwo na potwierdzeniu rezerwacji, które zobowiązane jest Państwu przekazać biuro podróży, w którym wykupili Państwo wczasy. Biuro podróży ma również obowiązek informować o wszelkich zaistniałych zmianach.

Zbiórka na lotnisku odbywa się zawsze 2 godziny przed odlotem przy stanowisku organizatora. Tam otrzymają Państwo od przedstawiciela dokumenty podróży (bilety i voucher).

Ponieważ czas na odprawę jest ograniczony prosimy o punktualność. Szczególnie zwracamy na to uwagę osobom wykupującym dolot krajowy.

Ze względu na ściśle określone godziny odlotów należy liczyć się z faktem, iż osoby znacznie spóźnione nie zostaną odprawione,

2. Godziny odlotów i przylotów.

Dzień odlotu i powrotu wlicza się w całkowity czas trwania imprezy turystycznej. Godziny przelotu ustalane są przez przewoźnika w porozumieniu z lotnictwem cywilnym. Mogą one ulec zmianie w stosunku do rozkładu lotów zawartego na stronie internetowej i w cenniku. W takim przypadku prosimy o wyrozumiałość.

Wszystkie firmy przewozowe starają się przestrzegać podanych godzin odlotów i przylotów. Czasem jednak nie da się uniknąć opóźnień. Przyczyny mogą być różne: niekorzystne warunki pogodowe, wzmożony ruch lotniczy, konieczne prace konserwacyjne. W takich wypadkach bezpieczeństwo jest dla nas ważniejsze niż punktualność,

3. Bagaż.

Dopuszczalny ciężar bagażu wliczonego w cenę biletu lotniczego wynosi 20 kg + 5 kg bagażu podręcznego o wymiarach: 55 x 40 x 20 cm, tak aby można go było umieścić pod fotelem, przed sobą lub w schowku bagażowym, znajdującym się nad fotelem.

Za każdy kg nadbagażu pasażer musi uiścić dodatkową opłatę, którą określa przewoźnik.

Bagaż specjalny (np.: rower, deska surfingowa) zabierany jest do samolotu za dodatkową opłatą ustaloną przez przewoźnika.

Składany wózek dziecięcy lub torba/koszyk do przenoszenia niemowlęcia lub w pełni składany wózek inwalidzki są wolne od opłat dodatkowych i są przewożone w kabinie pasażerskiej, jeśli ma ona wydzielone miejsca do przechowywania bagażu.

W związku ze zmianą przepisów lotniczych wprowadzonych na lotniskach Unii Europejskiej, w bagażu podręcznym może znajdować się nie więcej niż 1000 ml płynów, takich jak żele, kremy, tusze do rzęs, perfumy itp., niemniej jednak nie mogą one mieć większej pojemności niż 100 ml każdy.

Przepisy te nie dotyczą artykułów zakupionych na tzw., strefach bezcłowych, na których to po okazaniu karty pokładowej można dokonać zakupów artykułów oferowanych przez sklepy wolnocłowe.

Uwaga! Każdy przewoźnik ma odrębne wagi bagażu głównego – zostaniecie Państwo poinformowani przed podróżą.

4. Przedstawiciele organizatorów.

Podczas pobytu za granicą będą Państwa obsługiwać regionalni przedstawiciele. Biura te są partnerami/kontrahentami w poszczególnych krajach.

Po raz pierwszy spotkają się Państwo z nimi na stanowisku organizatora po wyjściu z hali przylotów. Pokierują oni Państwa do odpowiedniego autokaru, który zawiezie Państwa do hotelu.

W dniu przylotu lub następnego dnia odbędzie się spotkanie organizacyjne, na którym przekażą Państwu informacje dotyczące hotelu, regionu oraz przedstawią bogatą ofertę wycieczek fakultatywnych (oferowanych przez miejscowego touroperatora, posiadającego wszelkie wymagane licencje oraz ubezpieczenia).

W razie jakichkolwiek niezgodności dotyczących wycieczek fakultatywnych należy je rozwiązywać podczas pobytu na miejscu, u ich organizatora.

Przedstawiciele będą do Państwa dyspozycji również podczas wyznaczonych dyżurów, jakie pełnią w hotelach. W związku z tym, że przedstawiciele nie posiadają służbowych telefonów komórkowych, w razie jakichkolwiek pytań lub problemów mogą Państwo skontaktować się z biurem naszego kontrahenta, gdzie w godzinach pracy biura dyżuruje któryś z polskojęzycznych przedstawicieli.

Telefony kontaktowe i adresy biur znajdują się na voucherach oraz na tablicach informacyjnych w hotelach.

5. Overbooking, czyli brak miejsc.

Możemy skorzystać z innego lotu, który zaproponuje nam przewoźnik w wybranym przez nas terminie lub mamy prawo do uzyskania zwrotu kosztu biletu, w czasie oczekiwania na kolejny lot przysługuje nam wyżywienie i nocleg w hotelu, wraz z transportem na linii lotnisko – hotel oraz prawo do dwóch darmowych połączeń telefonicznych, faksów, maili i odszkodowania.

6. Odwołany lot.

Mamy prawo zwrotu opłaty za bilet lub zaproponowania alternatywnego rejsu do portu docelowego podróży w przypadku opóźnienia większego niż pięć godzin, w zależności od potrzeby wyżywienia, pobytu w hotelu, transportu oraz świadczeń (takich jak połączenie telefoniczne, internetowe, fax).

Taka możliwość jest, gdy lot opóźnia się o dwie godziny, w przypadku rejsu do 1500 km lub trzy godziny – w razie rejsu wewnątrz UE powyżej 1500 km i między 1500 a 3 500 km w przypadku rejsu poza UE oraz większego niż cztery godziny, jeśli chodzi o pozostałe rejsy.

UWAGA:

W przypadku wątpliwości skontaktuj się z przedstawicielem linii lotniczej, z którą zamierzasz podróżować lub z jej telefonicznym centrum obsługi klienta.

Biuro podróży TravelHoliday.pl nie ponosi odpowiedzialności za aktualność niniejszego poradnika oraz za zmiany wprowadzane przez poszczególne linie lotnicze.

Wakacje last minute i tanie wakacje
Share to Facebook Share to Twitter Share to Linkedin Share to Myspace 

Reklama

Newsletter

Chcesz być informowany o nowościach na stronie?



Zabrania się kopiowania i rozpowszechniania treści zawartych w serwisie TravelHoliday.pl
TravelHoliday.pl nie ponosi odpowiedzialności za treści przesłane do portalu w celu publikacji w serwisie.
Informujemy, że stosujemy pliki cookies (tzw. ciasteczka). Szczegóły dotyczące prowadzonej polityki wykorzystywania plików cookies znajdują się w naszej Polityce Prywatności.